Vegetarian

Falafel – chiftele de năut

Năutul e printre leguminoasele mele preferate și printre cele mai întâlnite ingrediente din bucătăria vegetariana. Sunt multe preparate gustoase ce se pot pregăti cu năut: curry, supe, paste, năut crocant dar și poate cel mai cunoscut: falafelul. E o chiftea aromată cu năut, crocantă la exterior și moale în interior plină de gusturi savuroase, ce vrei mai mult?

În mod normal falafelul nu se poate face decât cu năut uscat și hidratat. Toată lumea recomandă să eviți folosirea năutului din conservă. Eu am încercat cu ambele și deși într-adevăr năutul hidratat câștigă detașat cursa, năutul din conserva e la distanță mică. Așa că dacă sunteți pe fugă, puteți să folosiți și conservă, doar să nu aveți așteptări prea mari. Deși a ieșit crocant, nu se apropie de crunch-ul celui cu năut uscat iar interiorul este mai păstos. Nu e neapărat un lucru rău, e totuși o chiftea de năut la fel de bună ca și un falafel adevărat așa că nu vă speriați.

Ce imi place e că nu trebuie cântărite ingredientele. Puneți în ce cantitate doriți, după propriul gust atât legumele aromatice din el cât și condimentele. E un fel de mâncare foarte iertător. 🙂

Din conservă:

Din năut uscat:

Așadar, de ce avem nevoie pentru falafel?

pt. apx 30 de bucati

  • 250 g năut uscat (sau 2 conserve năut)
  • o ceapă galbenă
  • o ceapă roșie
  • 4 căței usturoi
  • o legătură pătrunjel
  • o legătura mentă
  • un ardei iute
  • sare, piper
  • condimente după gust: chimen, cardamom, paprika, chili flakes, condimente arăbești etc
  • 1 linguriță bicarbonat sodiu
  • 5-6 linguri de făină sau cât este necesar pentru ca să se lege compoziția
  • ulei de măsline pentru copt/prăjit

Cum procedăm?

  1. Cu o seară înainte se lasă năutul într-un bol cu acoperă cât să îl acopere ca să se hidrateze.
  2. A doua zi se scurge de apă și se clătește sau să se adaugă conserva clătită.
  3. Ceapa, ardeiul și usturoiul se toacă împreună cu pătrunjelul și menta.
  4. Într-un bol se adaugă năutul, ceapa, usturoiul, ardeiul iute și plantele aromatice. Se adaugă și condimente, după gust.
  5. În ture se mărunțește cu ajutorul chopperului sau a blenderului de mână până are textură asemănătoare nisipului umed.
  6. Se adaugă făina și bicarbonatul și se amestecă.
  7. Opțional, se formează o chiftea și se prăjește pe ambele părți pentru a se verifica condimentarea.
  8. Se acoperă cu folie de plastic și se trimite la frigider pentru 30-60 minute.
  9. Cu mâinile unse cu ulei de măsline se formează biluțe (pentru deep frying) au chiftele mai plate dacă se gătesc în puțin ulei sau la cuptor.
  10. Se coc la 200 de grade aproximativ 15 minute până când se rumenesc sau se prăjesc până când au o culoare aurie.

Eu am servit cu pita bread cu sos de usturoi și lămâie cu iaurt și cu ceapă proaspată și rodie. Un deliciu! E bun și ca snack a doua zi.

Dacă aveți prea mult amestec puteți să îl congelați format deja sau amestecul întreg și să îl aduceți la temperatura camerei înainte de a forma bilele.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.